vrijdag 3 april 2009

Het houdt maar niet op.....!!!!!!!

Vanuit Chiang Mai zijn we weer naar het Zuiden getrokken, via Bangkok. Zie hier wat leuke kiekjes van de vrij smalle waterwegen in Bangkok (ook douchen behoort tot de opties....).

Ook ben ik erachter gekomen dat ze alleen een hoop kleding en audio merken immiteren, maar zelfs hele bruggen.... De taxi's zijn iets anders dan de meesten van ons gewend zijn...

Vanuit Bangkok begon onze reis naar Koh Tao, eerst weer een trein reis van een goede 10 uur (400 km, treinen hier zijn niet zo snel...) en omdat onze trein vertragen had moesten we nog een uur of 5 wachten om de boot te nemen naar het paradijs. Mensen nemen alles mee op de boot, je ziet ze met tafels en banken slepen en deze vrolijke vriend vond het gezellig om zijn haan mee te nemen!

De boot was een stuk mooier, luxer en sneller dan ik ooit had durven dromen en het uitzicht was waanzinnig! Voor de kenners onder ons, in dit gebied is the Man with the Golden Gun opgenomen en ook al weet ik het niet zeker, dit eilandje had er iets van weg!

Na een reis van ongeveer 16 uur eindelijk aangekomen op ons mooie eilandje Ko Tao, wat heerlijk zeg! Echt paradijs. Hier wat uitzicht indrukken van ons mooie hotelletje... Niet zo jaloers allemaal! We hadden niet elke avond stroom...

En natuurlijk is het af en toe nodig om een leuk feestje te vieren. Op een hoop Thaise eilandjes (uiteraard voor de toeristen) worden drankjes niet gewoon in glazen geschonken, maar in emmers, dus we hoefden in ieder geval geen dorst te hebben...

De zonsondergangen waren misschien nog wel het mooiste van allemaal.....

Na 4 dagen was de tijd gekomen om afscheid te nemen van dat waanzinnige eilandje. Dit maal op een veel kleiner, langzamer en minder comfortabel bootje. Dus besloten we 30 cent meer te betalen om plaats te mogen nemen in "V.I.P.-Room" waar wel airco aanwezig was en wat betere stoelen. Normaal gesproken ben ik daar niet zo van zoals de meesten van jullie weten in deze omstandigheden was het wel even lekker, zeker als je 7 uur op de boot moet doorbrengen....
Weer na een erg lange reis aan gekomen in Phuket. Met mogelijk een gebroken teen, maar doctors vertrouw ik hier niet zo, dus dat zien we in Nederland wel...

Lieve allemaal ik zie jullie over 2,5-3 weken!!!!!