zondag 16 november 2008

Blue Mountains 13 tot 16 november

Beste allemaal,
Eelco en ik hadden na 1 dag Sydney en een lange vlucht vanuit Hong Kong even rust nodig dus zijn een dag na aankomst direct naar de Blue Mountains vertrokken. Dit is een onwijs mooi natuur gebied waar we als echte backpackers naar toe zijn getrokken... Dat betekend met de trein en camperen.
We vonden een erg mooie camping aan de rand van het natuurgebied. De trein reis naar de Blue Mountains ten westen van Sydney duurde 2 uur.

Hier een aantal avontuurlijke foto's van Eelco. Op de foto links is te zien hoe Eelco met een stok door de natuur heen wandeld. De stok is nodig om genoeg geluid te maken om de slangen van het wandelpad af te houden. Dit op aanraden van de eingenaar van de camping.
Eelco probeerd ook nog een slange staart op te eten, maar dit op aanraden van mij toch maar niet. De rechter foto zitten Eelco en ik in een trein die ons naar het wandelgebied brengt en gaat onwijs stijl naar beneden. Om precies te zijn 51 graden naar beneden.


Hier een aantal foto's van mij (Rik) natuurlijk 1 actie van het nagemaakte treintje.. want staan in de trein was verboden. Voor de rest kijk ik met grote ogen naar al het moois en alle papegaaien die er rond vliegen. Dit deed mij denken aan Ferry Bostelaar zijn mooie vogel in Oud Beijerland genaamd: Okkie! Leuk om hem te zien vliegen in de natuur!


Om nog eens goed te benadrukken hoe mooi de Blue Mountains zijn, zijn hier nog wat impressies. Rechts op de foto de rotsen Three Sisters de rotsen lijken erg op elkaar. De derde foto zitten we onder de Three Sisters



Hier onder de mooie vogels die daar te zien zijn. Er zijn er nog veel meer maar deze zaten op 1 a 2 meter verder op. De middelste foto is " Okkie" !




Morgen 17 november op naar het verre Nieuw Zeeland!
Tot snel!
Groetjes, Eelco & Rik