zondag 1 maart 2009

Verder zonder mijn maatje



Door omstandigheden heeft Rik helaas afscheid van me genomen ongeveer een week geleden. Om gelijk even alle verhalen uit de wereld te helpen, we zijn goed uit elkaar gegaan en dit was voor hem helaas de beste oplossing....

Ik ben onze trip verder gaan afmaken en ben nu in Hervey Bay (ter hoogte van Fraser Island). De afgelopen dagen ben ik er weer heerlijk een paar daagjes tussen uit geweest (naar Fraser Island) en dat was heel speciaal. Ik denk dat de foto's genoeg zeggen!!!! Op weg naar Hervey Bay had onze bus wat problemen met het onderstel, waardoor hij enorm scheef stond, op de foto rechts boven is dat een beetje te zien. Waarschijnlijk geen KONI dempers...

Op het eiland werd Crocodile Dundee nog even gespot. Verder was er nog een kleine (eenmans) campagne tegen stierenvechten. Het regenwoud was adembenemend en even wat interessante feitjes, Fraser is het grootste zand eiland ter wereld en de enige plek waar regenwoud groeid op een zand ondergrond.


Er zijn 2 boten waarmee je naar het eiland kan en door omstandigheden was er nu maar 1 beschikbaar, dat betekende een drukte van jewelste. Op het eiland zijn er weinig verharde wegen, het strand is de hoofd "snelweg" en de maximum snelheid is 80. Je ziet er Toyota, Toyota, Toyota, misschien nog een paar Toyota's, af en toe een Nissan Patrol en 4-wiel aangedreven bussen. En geloof me die 80 km per uur, wat in mijn oren hard klonk voor op het strand doen ze allemaal niet zo moeilijk over....



Dit vond ik een van de mooiere plekjes van het eiland, dus hier nog even wat kiekjes om jullie nog een beetje extra jaloers te maken.... Afgronden van 70/80 meter en geen hekje te bekennen. Elk jaar schijnen er stomme toeristen naar beneden te vallen, omdat die foto's van jezelf op zo'n randje zo stoer zijn..... Vanaf dit punt zagen we grote roggen zwemmen onder ons en ook een hoop haaien. Hoe mooi het water er ook uit ziet, ga niet zwemmen!!! Door de vele vissen die hier voorkomen zitten er ook een hoop haaien en de fabeltjes dat je tot heuphoogte wel veilig bent in het water zijn dus gewoon echt niet waar.


Dit scheepsvrak ligt hier nu een kleine eeuw, ooit was het een soort Titanic...



Maatje ik moest je de groeten doen van deze vrolijke younghes!



Mijn plan is nu om de reis een beetje af te maken zoals Rik en ik die gepland hadden. Trek nu rustig verder naar het zuiden, vlieg dan vanuit Brisbane naar Perth, verken de Westkust een beetje, vlieg dan naar Sydney voor nog een paar dagen lol en dan gaat er een nieuw avontuur beginnen in Thailand! Daar verblijf ik nog een week of 3 tot een maand en dan kom ik jullie weer lastig vallen.....
De groeten en tot 20 April!
Good on ya mate!!!!

Geen opmerkingen: